o zaman burayı biraz daha düşünelim. tanrı dışında hiç kimse ne olduğunu tam manasıyla bilemez. tanrı varlığıyla kendini mutlak anlamda bilendir. tanrı aynı zamanda tanrı olmamanın anlamını da bilir. tanrı olmayanlar, bu bilgiyi yaratılma olarak algılayabilir ve bu isimle tanımlayabilirler. tanrı olmayanlar kim olduklarını söyleyemezler ancak kim olmadıklarını söyleyebilirler. bunun dışında hiçbir temel bilgileri yoktur. daha sonra edindikleri bilgi deneyim sonucudur. edindikleri bu bilgiden faydalanabilirler ve bu bilgiyle yorum yapabilirler. ancak mutlak bilgiye asla erişemezler. tanrı olmayanlar eğer ayrıca bir kimlik sahibi olmayı isterlerse, onlara kim olduklarını ancak tanrı söyleyebilir. tanrı, tanrı olmayanların kendilerine ve diğer tanrı olmayanlara koydukları isimleri onaylayabilir. mesela, tanrı olmayan ve "****" olan, şeklinde yapılan isimlendirmeleri kabul edebilir. fakat tanrı olmayanın ismi ile kimliği birbirine karıştırılmamalıdır. tanrı, tanrı olmayanın kimliğini ürettiği değer bağlamında onaylar. bu değer neticesinde onaylanan kimlik tanrı tarafından derecelendirilir. bazılarını bazılarından üstün tutabilir. tanrı bunu bir gereksinim duyduğu için veya bir amaç doğrultusunda yapmaz. tanrı olmayış somutlaştıktan sonra kendini yaratılmış olarak tanımlayanların ürettiği değerler üzerinden hüküm vermesi istendiği için bunu lutfederek yapar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder