MERYEM SURESİ ( 1 - 98 )
SEVGİ VE MERHAMETİ SONSUZ ALLAH 'IN ADIYLA
1 - Kaf , Ha ,Ya , Ayn , Sad .
2 - RABBİNİN kulu Zekeriya 'ya sevgi ve merhametinin anlatımıdır ...
3 - Hani o bir zamanlar Rabbine için için yalvarmıştı .
4 - Demişti ki : " Ey Rabbim ! Artık içim geçti , saçlarım ağardı
ve sana ettiğim dualar ey Rabbim , hiç karşılıksız kalmadı .
5 - Ben bu halimle , bu ocağın sönmesinden endişeliyim .
Eşim de baştan beri kısır . Ne olur bana bir dost ver ;
6 - Hem bana , hem de Yakup Ocağı 'na sahip çıksın .
Hem de senin razı olacağın birisi yap onu ! "
7 - Allah : " Ey Zekeriya , haberin olsun , biz sana Yahya adında bir oğul müjdeliyoruz .
Daha önce bu isim kimseye verilmemişti . " dedi .
8 - Zekeriya : " Ey Rabbim , benim nasıl bir oğlum olabilir ;
eşim kısır ben de yaşlılığın son haddine varmışken ? " dedi .
9 - Öyle ! Fakat Rabbin diyor ki : "Bu benim için çok kolaydır .
Bundan önce de seni , sen hiçbir şey değilken yaratmıştım . " dedi .
10 - Zekeriya : " Ey Rabbim , bana bir işaret ver ! " dedi .
Allah : " İşaretin , sapa sağlam olduğun halde üç gün ,
üç gece insanlara söz söyleyememendir " dedi .
11 - Derken yakarış yerinden halkının karşısına çıkıp onlara :
" Sabah ve akşam O 'nu anın ! " diye işaret etti .
12 - Nihayet büyüyünce ona : " Ey Yahya , kitabı kuvvetle tut ! " diye öğüt verdi .
Biz ona daha çocukken bilgelik vermiştik .
13 - Ona katımızdan tertemiz bir vicdan / ruh dinginliği verdik . O , Sakınan birisiydi .
14 - Anne - babasına iyi davranan biriydi , zorba ve isyankâr değildi .
15 - Hem doğduğu gün , hem öleceği gün ,
hem de diri olarak kaldırılacağı gün ona selam olsun .
16 - KİTAPTA Meryem 'i de an . Hani o , ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir yere çekilmişti .
17 - Onlarla arasına bir perde çekmişti . Derken kendisine ruhumuzu gönderdik .
Ona düzgün bir insan şeklinde göründü .
18 - Meryem : " Ben senden Rahman 'a sığınırım .
Eğer Allah 'ın öfkesini çekmekten sakınıyorsan bana yaklaşma . " dedi .
19 - " Ben sadece sana tertemiz bir erkek çocuk hediye etmek için Rabbinin elçisiyim ." dedi .
20 - Meryem : " Benim nasıl oğlum olur ?
Bana bir insan dokunmadı , üstelik gayrı meşru hayat yaşayan birisi de değilim . " dedi .
21 - Öyledir ! Rabbin : " Bu benim için gayet kolaydır .
Onu insanlara bir sembol , sevgi ve merhametimizin sesi yapacağız . " dedi ve iş olup bitti .
22 - Böylece ona gebe kaldı ve onunla uzak bir yere çekildi ...
23 - NİHAYET doğum sancısından bir hurma dalına tutundu .
" Ah ! " dedi : " Keşke daha önce ölseydîm , keşke unutulup gitseydim ! "
24 - İçinden bir ses şöyle diyordu :
" Sakın üzülme , Rabbin karnında taşıdığını yürüyen bir önder yapacak . "
25 - Hurmanın dalını kendine doğru silkele , üzerine olgun , taze hurma dökülsün .
26 - Artık ye , iç , gözün aydın olsun .
Eğer insanlardan birini görürsen şöyle söyle :
" Ben , Rahman 'a oruç adadım , bu nedenle bugün hiç kimse ile konuşmayacağım . "
27 - Derken Meryem çocuğu ile beraber halkının yanına geldi .
Onlar : " Hey Meryem , bu ne iş ? " dediler .
28 - " Ey Harun 'un kız kardeşi , baban kötü bir adam değildi ,
annen de gayrı meşru hayat yaşayan birisi değildi . "
29 - Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi .
" Beşikteki bir çocukla nasıl konuşuruz ? " dediler ...
3 0 - NİHAYET İsa seslendi :
" Ben Allah 'ın kuluyum . O , bana bir kitap verdi ve beni peygamber yaptı.
31 - Beni , her nerede olursam olayım
çağlar boyu yankılanıp duracak bir mesajı yaymakla görevlendirdi
ve hayatta kaldığım müddetçe
bana destekleşmeyi / dayanışmayı ve ihtiyaçtan fazlasını vererek arınmayı tavsiye etti .
32 - Anneme iyilik etmemi tavsiye etti , beni zorba ve isyankâr yapmadı .
33 - Selâm bana; hem doğduğum gün,
hem öleceğim gün , hem de diri olarak kaldırılacağım gün . "
34 - İŞTE hakkında tartışıp durdukları
Meryem oğlu İsa hakkındaki gerçekler bunlardan ibarettir .
35 - Allah 'ın oğul edinmesi olur şey değildir . Allah bu gibi şeylerden uzaktır .
Allah bir iş ve oluşa karar verdimi ona sadece " Ol" der o da olur .
36 - İsa 'nın dediği hep şuydu : " Allah , benim de Rabbim sizin de Rabbinizdir .
Onun için hep O 'na ibadet ediniz . İşte doğruluk ve dürüstlük yolu budur .
37 - Hal böyleyken bir takım gruplar kendi aralarında çekişip duruyorlar .
Büyük gün gelip çattığı zaman vay o kâfirlerin haline !
38 - Karşımıza çıktıklarında gerçeği öyle bir işitecek , öyle bir görecekler ki !
Fakat o zâlimler bugün apaçık bir sapkınlığın içindeler .
39 - İnkâr etseler de , umursamaz olsalar da ,
son pişmanlığın hiçbir fayda sağlamayacağı o pişmanlık gününü kendilerine haber ver .
40 - Yeryüzü ve üzerindekiler geçip gittikten sonra yalnızca biz kalacağız ,
Biz ! Onların hepsi dönüp dolaşıp bize gelecekler .
41 - KİTAPTA İbrahim 'i de an çünkü o da bir peygamberdi , sözü namus bilirdi .
42 - Bir zaman babasına şöyle demişti : " Babacığım , o işitmeyen , görmeyen
ve sana hiç faydası olmayan şeylere niçin tapıyorsun ?
43 - Babacığım , emin ol sana gelmeyen bir bilgi bana geldi .
Gel , bana uy da seni dümdüz bir yola çıkarayım .
44 - Babacığım : şeytana tapma çünkü şeytan Rahman 'a isyan etti .
45 - Babacığım doğrusu ben , sana o Rahmandan bir azabın dokunmasından
ve böylece şeytanın adamı haline gelmenden korkuyorum . "
46 - Babası : " Sen , benim tanrılarımdan yüz mü çeviriyorsun ey İbrahim ?
Yeminle söylüyorum eğer bundan vazgeçmezsen seni öldüresiye taşlarım .
Şimdi çek git ; gözüme bir süre görünme " dedi .
47 - İbrahim : " Selâm sana , senin için Rabbimden af dileyeceğim ;
çünkü O bana karşı çok cömerttir . " dedi .
48 - " Sizi Allah 'tan başka taptıklarınızla baş başa bırakıp giderim ve Rabbime dua ederim .
Umarım Rabbime yaptığım dua sayesinde mutsuz olmam . " diye de ekledi .
49 - İbrahim , onları ve Allah 'tan başka taptıklarını bırakıp gittiğinde ,
Biz de ona İshak 'ı ve Yakup 'u ihsan ettik ve her birini bir peygamber yaptık .
50 - Onlara sevgi ve merhametimizi yağdırdık ,
sözü namus bilmenin dile gelen soylu sesi yaptık .
51 - KİTAPTA Musa 'yı da an ;
çünkü o saf bir yürek temizliğine sahip bir elçi , bir peygamberdi .
52 - Ona dağın sağ tarafından seslenmiş ve fısıldayacak şekilde yaklaştırmıştık .
53 - Sevgi ve merhametimizle kardeşi Harun'u da bir peygamber olarak ona lütfetmiştik .
54 - KİTAPTA İsmail 'i de an çünkü o da sözü namus bilen bir elçi , bir peygamberdi .
55 - Halkına destekleşmeyi / dayanışmayı ve ihtiyaçtan fazlasını vererek arınmayı emrederdi
ve Rabbinin hoşuna gidecek davranışlarda bulunurdu .
56 - KİTAPTA İdris 'i de an çünkü o da sözü namus bilen bir peygamberdi .
57 - Biz onun da adını göklere yazdık .
58 - İŞTE BUNLAR Allah 'ın kendilerine nimetler verdiği elçilerdir .
Âdem 'in takipçilerinden , Nuh ile birlikte taşıdıklarımızdan ,
İbrahim ile İsrail 'in izinden yürüyenlerden seçtiğimiz kimselerdir .
Bunlar kendilerine Rahman 'ın ayetleri okunduğu zaman ağlayarak yerlere kapanırlardı .
59 - Onların ardından öyle kötü bir nesil geldi ki ;
destekleşmeyi / dayanışmayı boş verdiler ve şehvetlerinin peşine düştüler .
Bunlar da azgınlıklarının karşılığını görecek lerdir .
60 - Ancak tövbe edenler , iman edenler / güvenenler ,
iyilik , güzellik ve doğruluk için çalışanlar bunun dışındadır .
Onlar zerrece haksızlık yapılmadan cennete gireceklerdir .
61 - Cennetin tam orta yeri , kendisi için çalışıp ibadet edenlere
Rahman 'ın gıyaben söz verdiği şekilde onları bekliyor .
O 'nun verdiği söz yerine gelecek .
62 - Orada boş lâf işitmeyecekler .
Huzur ve mutluluk içinde sabah akşam nimetlere gark olacaklar .
63 - Sakınan kullarımıza vereceğimiz cennet işte budur !
64 - BİZ ancak rabbinin emriyle ineriz .
Önümüzdeki , arkamızdaki ve bunlar arasındaki her şey O 'nundur .
Rabbin seni unutmuş değildir .
65 - O bütün göklerin , yerin ve arasındakilerin Rabbidir .
Şu halde O 'nun için çalışıp ibadet et , O 'na ibadet ederken güçlüklere göğüs ger .
Hiç ismi O 'nunla anılmaya değer bir başkasını tanıyor musun ?
66 - BÖYLEYKEN insanoğlu diyor ki : " Öldükten sonra mı tekrar dirileceğim ?
67 - Peki , insan hiç düşünmez mi , biz onu daha önce hiçbir şey değilken nasıl yaratmışız ?
68 - Evet , Rabbine yemin ederim ki
biz onları ve o şeytanları mutlaka mahşerde toplayacağız .
Sonra da onları cehennemin etrafında dizüstü bekleteceğiz .
69 - Ardından her gruptan Rahman 'a karşı en çok diklenenleri çekip öne çıkaracağız .
70 - Çünkü cehennem ateşini en çok kimin hak ettiğini en iyi biz biliriz .
71 - İçinizden oraya girmeyecek hiç kimse yoktur .
Rabbinin geri dönüşü olmayan kararı budur .
72 - Bir kez daha hatırlatalım ki sakınanları kurt aracağız
ve ömrü zulüm ve haksızlık yapmakla geçmiş olanları diz üstü çöktüreceğiz .
73 - AYETLERİMİZ kendilerine bütün açıklığı ile okunduğu zaman
o kâfirler iman edenlere /güvenenlere : " Bu iki kesimden hangisi makam
ve mevki olarak daha iyi yerde ve daha üstün ? " dediler .
74 - Oysa biz , kendilerinden önce zenginlik ve dış görünüş bakımından
daha lüks yaşayan nice kuşakları helak etmişizdir .
75 - De ki : " Kim sapıklık içinde ise Rahman ona istediği mühleti versin .
Sözü edilen kıyamet koptuğu zaman ya da azabı tattıkları zaman
kimin makam ve mevkisinin daha aşağı
ve taraftarı nın daha zayıf olduğunu bilsinler .
76 - Allah doğru yolda yürüyenlerin yürüyüşünü sağlamlaştırır .
İyilik , güzellik ve doğruluktur baki kalan .
Rabbinin katında hem mükâfat bakımından daha erdemli ,
hem de sonuç itibarîyle daha iyi olan budur .
77 - AYETLERİMİZİ örtüp / yok etmek isteyerek :
" Bana mutlaka mal ve evlât verilecek " diyene bak ?
78 - O , gelecekten haber mi almış ? Yoksa Rahman 'dan bir söz mü verilmiş ?
79 - Hayır ! Biz o söylediklerini bir bir not ediyoruz ve azabını uzattıkça uzatacağız !
80 - O söylediği şeylerin hepsini elinden alacağız . Bize tek başına gelecek .
81 - Onlar kendilerine statü sağlasınlar diye tuttular Allah 'tan başka ilâhlar edindiler .
82 - Hayır ! Yarın tanrılarını inkâr edecekler ve aleyhlerine dönüp düşman kesilecekler .
83 - GÖRMEDİN Mİ Biz şeytanları kâfirlere musallat etmişiz ; onları oynatıp duruyorlar .
84 - Onlar için acele etme . Biz onların günlerini tek tek sayıyoruz .
85 - Sakınanları saygın misafirler olarak Rahman 'ın huzurunda toplayacağımız o gün ,
86 - Günaha batmış olanları suya gidip susuz gelen sürüler gibi cehenneme sevk edeceğiz .
87 - Rahman ile bağını koparmamış kimseden başkasına arabuluculuk fayda vermeyecek .
88 - Bir de : " Rahman çocuk edindi . " dediler .
89 - Doğrusu siz çok çirkin bir iddiada bulundunuz .
90 - Bu lâf yüzünden neredeyse gökler çatlayacak ,
yer parçalanacak , dağlar çöküp gidecekti .
91 - Demek Rahman 'a çocuk yakıştırıyorlar !
92 - Oysa çocuk edinmek Rahman 'a yakışmaz .
93 - Göklerde ve yerde olan herkes istisnasız kul olarak Rahman 'a gelecektir .
94 - Onların tamamını kuşatmış ve bir bir saymıştır .
95 - Hepsi kıyamet günü O 'na tek olarak gelecektir .
96 - Rahman , iman edip iyilik , güzellik ve doğruluk için çalışanların
etrafların da bir sevgi halesi oluşturacaktır .
97 - BİZ , Kur 'an 'ı sakınanları müjdelemen ve inadından direnip duranları uyandırman için
senin dilinle kolaylaştırdık .
98 - Onlardan önce nice kuşaklan yok ettik . Onlardan bir ses , bir seda işitiyor musun ?
bence başta kuduz yahudiler olmak üzere
yaratıcı ile aldatmanın planlarını yapanların
gerçeği gizleyip tuzak kuranların
nefislerini ilah edinenlerin
küçük minik aciz beyinlerini
fosfor bombalarıyla aydınlatan bir sure
bu sureden anladıklarımı yazarken isim söylemeyeceğim
elbette anılmaya layık bulmadığım için değil
hepsi de hürmete saygıya ve örnek alınmaya layıktırlar
daha çok karakterlerini fikirlerini bakış açılarını ön planda tutmaya çalışacağım
elçilik görevi elçilerin soyundan kişilere verilerek sürdülürdüğünü biliyoruz
sanırım bunun nedeni doğru bilginin korunup aktarılması noktasında
ve seçilecek elçilerin yaratıcının rıza göstereceği şekilde yetiştirilip gözetilmesinde
diğer insanlara göre hep bir adım önde olmalarından kaynaklanıyor
liyakat üstünlüğünü elinden bırakmayan bu soyun çevresinde
yine kendileri gibi yaratcıya yakın olmak isteyen bilgiye sahip çıkan kimseler de var
yaratıcının andığı yaşlı elçiye gelirsek
eşi kısır kendisi de artık çok yaşlı yani hiç çocukları olmamış
ait olduğu topluluğa ve içinde yaşadığı ortama baktıkça endişeneliyormuş
bu endişe soyunun devam edemeyişinden çok
yaşadığı toplumun giderek yaratıcıdan uzaklaşıp yozlaşması
yaşlı haliyle artık kmseyle mücadele edecek güç bulamayışı
ve yakınlarında kendisinden sonra insanları uyaracak birini göremeyişi olabilir
buna ek olarak bu durumu fırsata çevirmek için hazırda bekleyen
bazı kafirlerin sinsi planlarından da haberi olmuş olabilir
yaratıcıya peygamber ocağı benimle sönecek diye kokuyorum demiş
eğer bu benden sonra gerçekleşirse çok üzülürüm
yine sana iftira atarak tekrar eş koşmak için hazırda bekliyorlar
bana bir dost ver hem senin rızanı kazansın
hem elçilik ocağına sahip çıksın diye dua etmiş
benim anladığım kadarıyla
kan bağı önemli değil bana birini seç ve göster
ona bildiklerimi anlatayım gözüm arkada kalmasın demiş
bana yaratıcının bir şekilde yaşlı ve elçinin çocuk sahibi olmasını sağladığını düşünmüyorum
yani biyolojik olarak bir evlat vermedi yaratıcı
yaratıcıydan güvenebileceği bir dost göstermesini istedi
yaratıcı da ona evlatlık bir olaracak bir çocuk verdi bence
yani hem evlat özlemini gidersin hem de onu elçi olacak şekilde yetiştirip büyütsün
yalnız evlat verilen çocuğun soyunun yahudileler alakası olmayabilir
ya da en azından elçilik deyin halifeliği deyin veya kanaat önderliği deyin
din büyüklüğünü ele geçirmek isteyen kuduz yahudilerle kan bağı yok
yani yaşlı elçinin ölümünden sonra doğacak boşluğu kanlarını öne sürerek elde edemezler
belkide bu yahudi toplumununun elçilik tarihinde bir ilk kez oluyordu
toparlayacak olursak ismi belli olan bir bebek veya çocuk getirilip yaşlı elçiye teslim edildi
bunu ailesine çevresine nasıl açıklayacağını kara kara düşünen elçiye
al evlatlığını git dua edilen yere efradının karşısına geç
bir şey sorarlarsa üç gün üç gece konuşma
sadece onu işaret et ve yaratıcıyı anmalarını söyle
kitap bu noktadan sonra bu olayın anlatımına bir ara veriyor
sonra yaşlı elçinin evlatlığını büyüttüğü
onu yaratıcın rızasını kazanacak şekilde yetiştirdiği ana geliyor
ve yaratıcın kiitabını doğru bilgiyi teslim ediyor
zaten o da yaradılış itibariyle temiz bir vicdana sahipmiş
daha sonra öz anne babasıyla görüştürül dü mü bilmiyorum
ancak büyüklerine karşı isyankar bir tavırda olmadığı söyleniyor
hem doğduğu gün
hem öleceği gün
hem de diri olarak kaldırılacağı gün ona selam olsun
deniliyor ardından
sanırım kitabı alır almaz işe koyuldu
yoldan çıkan toplumu uyardı
elçilik üzerinden kurulmaya çalışılan tuzağı bozmaya çalıştı
yine aynı tarihlerde yaşlı elçinin yakında bulunan genç bir kıza
ki bu kız kendini yaratıcıya adamış bakire bir kız
yaratıcı tarafından bir elçi gönderildiğinden bahsediyor kitap
o sırada ailesinden uzakta bir yerde bulunan genç kız
gönderilen elçiyi karşısında görünce korkuyor ve kendisinden uzak durmasını istiyor
elçi de yaratıcının kendisine hediye olarak bir çocuk gönderdiğini söylüyor
genç kız bunun mümkün olamayacağını tekrar edince
elçi hediye edilecek olan çocuğun da yaratıcıya elçilik yapacağını söylüyor
tam bu yerde bir gebe kalma olayından söz ediyor kitap
yukarıda yaşlı elçiye evlatlık bir çocuk verildiğini tahmin ettiğimi söylemiştim
bilmiyorum belkide başka bir eş bulundu ve ondan çocuk sahibi oldu
yaratıcının çok kıymet verdiği güzel insanların hatıralarına dil uzatmaktan korkuyorum
ancak doğrusunu öğrendiğim an düşüncelerimi düzeltmek
ve yanlış olduğunu anladığım anda özür dilemek kaydıyla söylemek istiyorum
yaratıcının doğasına aykırı mucizeler uydurmaktan
veya yaratıcıya çocuk insat etmekten daha korkunç olmayacak sözlerim
genç kız bu elçiyle evlenmiş olabilir
veya gebe kalma diye bahsedilen durum
elçinin genç kızın hediyeyi kabul etmesi için ikna ederken
onun kendini adadığı yaratıcıya borcu olduğunu söyledi
hediyeyi kabul et borcunu öde diyerek baskı yaptı ve kabul ettirdi
ardından doğum sancısıyla devam ediliyor
bu bir annenin bebeğini dünyaya getiren çektiği sancımı
yoksa bir insanın daha önce hiç yapmadığı bir görevi
yerine getirirken ne yapacağını bilememesi mi
üstelik yapacağı iş geçmişinde asla yapmayacağım diyerek söz verdiği bir iş ise
o işin üstesinden gelme anı yaklaştıkça insan bunalıp daralmaz mı
genç kız kendini teselli ederek yoluna devam ediyor
kucağımdaki hediye yaratıcının emriyle ileride büyük bir önder olacak
bu sırada bebeğin açıktığı ve karnını doyumak istediği düşünülebilir
öz annesi veya süt annesi diyelim
onun da süt sağlayabilmesi beslenmesi gerekir
anne ile bebeğin buluşma anında yaşananların mutluluk vermesi isteniyor
nihayet genç kız bu vaziyette halkın karşısına çıkıyor
genç kız daha önce kendisine söylendiği şekilde kimseyle konuşmuyor
çevresine toplananlar genç kıza ailesinin düzgün bir hayat sürdüğünü hatırlatıyor
ilginç bir şekilde genç kıza erkek kardeşinin ismi anılarak hitap ediliyor
bu iş nasıl olur diye sormaya devam edenlere karşı genç kız susmaya devam ediyor
ve herkese kucağındaki bebeği gösteriyor
bu noktada olayın anlatımı sessizliğe gömülüyor sanki
sanki bu olay sonucunda oluşan toplum baskısı
genç kızı ömrü boyunca sessiz kalmaya itti
ama çocuğunu büyütüp yetiştiriyor
ve çocuğun konuşma vakti geliyor
yaratıcın bir kulu olduğunu
kendisine kitap verilip elçi seçildiğini söylüyor
nerede olursa olsun yaratıcın mesajını yayarak görevini yerine getireceğini
yardımlaşma ve dayanışma içinde olacağını
ihtiyaçtan fazlasını vereceğini ilan ediyor
annesine iyilik edeceğini
zorba ve isyankar olmayacağını dile getiriyor
selam bana
hem doğduğum gün
hem öleceğim gün
hem de diri olarak kaldırılacağım gün diyor
sanırım yaşlı elçinin duası bu şekilde kabul edilmiş oluyor
yaratıcı kitabında bu tartışmalı mevzuya böyle açık getirdiğini söylüyor
buraya kadar aklıma yatan şekliyle ne anladığımı söyleyecek olursam
bence yaşlı elçinin hiç çocuğu olmadı yaratıcı ona dost olarak bir evlatlık verdi
genç kız hiç evlenmedi ve bakir kaldı kucağındaki yaratıcının hediyesi olan bir evlatlıktı
bu iki evlatlığın kardeş olduğunu düşünüyorum
yahudiler mi bilmiyorum ama elçilik üzerinden şirk koşmak isteyenler avuçlarını yaladı
belkide elçiliğin yahudlilerden alındığı ilk andı
yaşlı elçinin yaratıcıya yakarışı karşılık buldu
genç kız kendini adadığı yaratıcıya karşı ne kadar içten olduğunu gösterdi
yaşlı elçinin evlattlığı mücadelesinde yalnız kalıdğı için
ona yardımcı olarak kardeşi genç kızın evlatlığı olarak verildi
pusuda bekleyen kuduz yahudiler belki dönemin süper zalim gücünden kurtulmak için
veya bu zalim güçle iş birliği yapmak üzere içlerinden birini tanrının oğlu ilan etmek istiyordu
ne de olsa yaşlı elçi ölünce bu fırsat ellerine geçecekti
planları başlarına çalındı
iki kardeşin ailesi hakkında kimse konuşmadı
elçinin yakındakiler sessiz kaldı ama yalanda söylemedi
zalimler belki biliyordu kim olduklarını
ama onlara ait tüm izleri sildiler
elçiliğin kendilerinden alındığını kimsenin bilmesini istemediler
bu arada da boş durmadılar
içlerinden birini tanrının oğlu ilan edip güç devşiremediler belki ama
oluşan bu sessizliği işlerine gelecek şekilde kullanıp küfre devam ettiler
genç kızın evlatlığını tanrının oğlu ilan ederek yaratıcıya korkunç bir iftita attılar
ancak genç kızın evlatlığı zalimler ne söylerse tersini söylüyordu
sarayda yaşamıyordu mülk peşinde değildi halka zulmemiyordu
yaratıcı birdir hepimizi yaratandır ona kulluk edin zorba krallara değil diyordu
doğruluk dürüstlükten ayrılmayın kimseye kötülük etmeyin diyordu
ancak kuduz yahudinin elinde bulunan şirkhaneler tefecilik yapan kuduz hahamlarla doluydu
iki kardeşi ve yaşlı elçiyi şehit edip yaratıcının mesajındaki hikmeti gizlediler
bilinen dünyanın oratsında bir küfür imparatorluğu kurup
tüm dünyayı ele geçirip sömürmek için kötülüklerine bir kötülük daha eklediler
toplumdaki suzsuz yahudiler güçsüz kaldı ve yalnızlaştı
ancak bunların hesabı elbet sorulacak
son elçi ve son kitap bunun için geldi
inkar etseler de kulak asmasalar da gerçek peşlerini bırakmayacak
dönüş yaratıcıyadır
gerçekte ne olduğuna dair pek çok şey söylenebilir
yaratıcı dileseydi kim kimin oğlu kitapta açıklardı
demek ki susmamızı istiyor denilerek susulabilir
ancak insan doğasına ters bir şekilde dünyaya gelmenin mümkün olmadığını
yaratıcıya çocuk edindi gibi korkunç iftiralar atılmaması gerektiğini söylemek gerek
bunu doğru bilimsel mantıklı açıklamalarla anlatmak zorunda kalabiliriz
gerçek ortaya çıktığında zaten kimsenin diyeceği bir şey olmaz
şimdi şu an soranlara en azından kendimize ne diyeceğimiz önemli
kuduz yahudinin bana dayattığına meyletmeden
yaratıcıyı öfkelendirmeden elçilerinin hatırasına dil uzatmadan
bu bölümden benim doğru yanlış anladığım bu
umarım sakat bir söz etmemişimdir
devamında ise
putperest bir kavimdeki kafir bir krala içtenlikle hizmet eden bir babadan bahsediliyor
onun oğlunun yaratıcı tarafından takdir edilen sözüne güvelir bir elçi olduğundan söz ediliyor
elçi babasını güzelce izah ederek uyarmaya çalışıyor
duymayan görmeyen ve faydasız taşlara neden tapıyorsun diye soruyor
gel diyor beni dinle sana gerçekleri anlatayım doğru yola girersin diyor
böyle devam edersen şeytanın hizmetine gireceksin ve yaratıcında sana bir azap dokunacak
babası elçiyi tersliyor ve yanından kovuyor
elçi babasına selam sana senin için yaratıcıdan af dileyeceğim
sizi putlarınızla baş başa bırakıp yaratıcıya yöneliyorum
umarım yaratıcı beni bu duamdan dolayı mutsuz etmez diyor ve ondan uzaklaşıyor
yukarıda olduğu gibi burada da elçi selam diyor
selam denildiği zaman ilk bilinçli canlıların bir araya gelip birbirlerine barış demeleri geliyor
elçi yahudi
büyük bir ihtimalle babası da yahudi
şeytan isyan ettiğinden beri düşman olarak iş başında
sürekli eliçilerin arasına sızmaya çalışıyor veya içlerinden adam kandırmaya bakıyor
malk mülk ile göz boyuyor
iktidar ve otorite vaad ediyor
bu yolda her türlü zalimlik yapılır diyor
yaratıcıya eş koşulmasını istiyor
tarnının yer yüzündeki gölgesi olun diyor
kendinizi tanrının oğlu ilan edin diyor
hatta ilah sizsiniz her şey sizindir diyor
galiba yaşlı elçi aynı şeyin tekrar yaşanmadından korkmuş
ve geçmişte olanlardan ders çıkarark yaklaşan tehlikeyi yukardaki gibi savurturmuş
son elçinin yahudiler arasından gelmemesini sağlayarak görevini yerine getirmiş
çünkü bu akılsız topluluğun ilk fırsatta yoldan çıkmasından herkes bıkmış
son elçiye karşı olan düşmanlığın başını kuduz yahudilerin çektini söyleyebiliriz
ve tabii ki şeytanoğlulları
belkide zaman içinde bu iki zalim topluluk ayırt edilemeyecek kadar birbirine eklemlendi
elbette içlerinden hala yaratıcıdan korkan ona hakkıyla yönelenler var
son elçinin en büyük yardımcıları belki bu gruptan çıktı
surenin devamındaki geçmişteki yahudi elçilerden övgüyle söz ediliyor
bu hatırlatmalar hem kuduz yahudilere siz kim olduğunuz unuttunuz diyor
hem de sadık yahudilere yalnız değilsiniz mesajı veriyor olabilir
surenin sonu kadar da daha önceki surelerde açıklandığı gibi
yaşayanların amelleri sonucu karşılacakları ayrıntılarıyla anlatılıyor
13 Eylül 2022 Salı
15 - meryem
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder