4 Eylül 2022 Pazar

5 - maun - kafirun - fil - kureyş

 

 

 

MÂÛN SURESİ ( 1 - 7 ) T



SEVGİ VE MERHAMETİ SONSUZ ALLAH 'IN ADIYLA
[ Dini yalanlayanı gördün mü ?
Öksüzü hor görür ,
Yoksulu doyurmaya teşvik etmez .
O salât edenlerin vay haline !
Onların salâtı boştur , gösteriş yapıyorlar .
Zaruri ihtiyaçların { MÂÛN } yerine ulaşmasına mani oluyorlar . ]

adaletten hakkı olana hakkının verilmesiden ayrıca diğer olması ve yapılması gerekenlerden
birlikte huzur içinde yaşamak isteyen insanlar kesinlikle vazgeçemezler
peki bunlara görünürde sahip çıkıp ikiyüzlü davrananlar ne yaparlar
anasız babasız garipleri alıp satar köle olarak çalıştırır pis işerine alet ederek haklarını yerler
çalıp çırparak toplumdaki dengeyi bozar aç kalmasına neden oldukları yoksulları
ne doyururlar ne de doyurmaya teşvik ederler hatta doyuranı azarlayıp tenkit ederler
ama bunların vakıflar üniversiteler yardım kuruluşları dernekler açtıklarını görürsünüz
bunların arka planında sömürü düzenlerini sürdürmekte kullanacaklarıpersonelin
seçilip ayıklanması zulüm düzeninde yer almaları için eğitilip yetiştirilmesi yatar
ayrıca para aklama vergi kaçırma işledikleri suçları örtbas etme
ve şerefsizliklerini kamufle edecek kof itibarlar edinme amacı vardır
yemezler
olan olmayana verecek başka yol yok

 

 

KÂFİRUN SURESİ  ( 1 - 6 ) T


SEVGİ VE MERHAMETİ SONSUZ ALLAH'IN ADIYLA
[ Haykır yüzlerine ; " Ey { KÂFİR } ler !
Ben sizin mabutlarınıza asla ibadet etmem !
Siz de benim mabuduma ibadet etmezsiniz .
Sizin ibadet ettiğinize asla ibadet edecek değilim .
Siz de benim { İBADET } ettiğime ibadet edecek değilsiniz .
O halde sizin { DİN } iniz size benim dinim bana ! ]

hani böyle görüş ayrılığına düşenler
birbilerini ikna etmek için sayısız münazarada bulunur
bir taraf doğruyu bildiği halde inatla kendi bildiği savunarak
abuk subuk mazeretlerle yola gelmemekte direnir
ve sonucu kendi lehine çevirmek için karşı tarafı bıkmadan usanmadan oyalar
en sonunda da haklı olan taraf tartışmanın boşa uzadığını deklare etmek için
hiddetlenerek ayağa kalkıp haksıza yalancıya şerefsiz sahtekarlara
yüksek sesle gerçekleri söyleyip köprüleri yıkar gemileri yakar ya
işte elçi bunu yapmış
inkarcıları yaratıcının hükmünü laf kalabalığına getirip yok sayabilmek için
uydurdukları putlarla cimrice sarıldıkları geçici mal ve parayla baş başa bırakmış
gelinen bu noktada herkes kendi dinine yaslanıp ilah bellediklerinden yardım alsın denmiş
bu bir yerde sözlü mücadelenin şiddet dolu çatışmalara doğru kayacağının bir işareti olabilir

 

 

FİL SURESİ  ( 1 - 5 ) •
 


SEVGİ VE MERHAMETİ SONSUZ ALLAH 'IN ADIYLA
[ Görmedin mi Rabbi 'nin fil ordusuna { ASHÂBU'L  - Fİ L } yaptığını ?
Boşa çıkarmadı mı onların plânlarını ?
Üzerlerine ebâbîl kuşlarını gönderdi .
Onları sert kayalıklara atıyorlardı .
Onları yenilmiş , içi boşalmış ekin gibi yaptı . ]

önceki surede bir restleşmenin yaşandığı görülmüştü
bunun ardından kafirlerin elçiye karşı kışkırtmaları hız kazanmış
hatta silahlı güçlerin orduların toplanmasına yönelik girşimler başlamış olmalı
elçinin yakın geçmişten bir örnek ile bu hazırlıkların boşa çıkacağını
buna kalkışanları acıklı bir sonun beklediğini belirtilmesi
elçinin tarihi belgeleri okumaya devam ettiğini gösterdiği gibi
bir istihbarat ağı kurarak güncel gelişmeleri de yakından takip ettiği anlaşılabilir
fil ordusunun başına gelenler hakkındaki ayrıntılı aktarım
elçinin delillerle bilerek konuştuğunun bir göstergesidir
ayrıca uyardıklarının gözlerinde canladırmalarını istediği manzara
ne için savaşacaklarını ne için silaha sarılacaklarını durup düşündürür
toplayacakları sahip olduklarına inanacakları gücün büyüklüğüne
güvenip güvenemeyeceklerini işe yarayıp yaramayacağını sorgulatır



KUREYŞ SURESİ  ( 1 - 4 ) T



SEVGİ VE MERHAMETİ SONSUZ ALLAH 'IN ADIYLA
[ { KUREYŞ} 'e imkân sağlandığı için ,
Yaz ve kış ve yolculukları imkânı sağlandığı için ,
Bu evin Rabbi için çalışıp , O 'na ibadet etsinler .
Onları açlıktan doyurmuş ve korkudan emin kılmıştı . ]
 
bu sözler geçmişte
kureyş kabilesi yozlaşmadan önce
uğradıkları bir zulümden kaçarken
veya yeni bir başlangış yapabilmek için
göç etmek zorunda kaldıklarında
vardıkları mekkede kendilerine söylenmiş olabilir mi
bu sözler yinelenerek hatırlatılmak istenen şey
açlıktan sefalette kurtularak bir araya kureyşin
bir süre daha öncekiler gibi nankörlük ettiği midir
temiz ticareti şirke küfre dönüşerek günaha batıkkları mı söyleniyor
yatacıya şükredip onun rızası için çalışırken
nasıl bir zorbaya zalime dönüştükleri mi gösterilmek isteniyor
ve bütün bu kötülükleri yaratıcın arkasına gizlenerek
onun evinin etrafında yaparak ne büyük bir günah işledikleri mi açıklanıyor
yüzlerine vurulmak istenenen şey ne kadar unutkan oldukları mı
en başından yapmayı kabul ettikleri şeyi
kendilerinden yapmasını isteyen elçimize düşmanlık yapmaya utanmıyorlar mı
korku içinde oradan oraya aç biilaç savrulurlarken yardımlarına koşan yol gösteren kimdi
işte kureysin aslı budur

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder